ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΑΡΝΑΚΑΣ & ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΥ
Προγράμματα υπό Υλοποίηση

 

Official website: https://aristoil.interreg-med.eu

Duration: 29-09-2016 to 31-08-2019

Total budget: 2.008,200€

ERDF Contribution (85%): 1.706,970€

ANETEL TOTAL BUDGET = 149,000.00 €

 

"Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου του ελαιολάδου μέσω της ανάπτυξης και εφαρμογής καινοτόμων μεθόδων παραγωγής και ελέγχου ποιότητας σχετικά με τις ευεργετικές για την υγεία ιδιότητες του"

 

Ο κύριος στόχος του ARISTOIL είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου του ελαιολάδου στη Μεσόγειο μέσα από την ανάπτυξη και εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων παραγωγής και ελέγχου ποιότητας οι οποίες οδηγούν σε παραγωγή ελαιολάδου με ενισχυμένες προστατευτικές ιδιότητες υγείας (σύμφωνα με τον κανονισμό 432/2012 της ΕΕ). Η ανάπτυξη α) ενός "cluster" Μεσογειακών ελαιοπαραγωγών και επιχειρήσεων σε συνδυασμό με την β) εξειδικευμένη εκπαίδευση για την ανάπτυξη καινοτόμων μεθόδων ανίχνευσης φαινολικών συστατικών στο ελαιόλαδο, καθώς και γ) την υποστήριξη των ελαιοπαραγωγών μέσω ειδικών πιστοποιητικών προϊόντων, αποτελούν το μείγμα αυτό που θα οδηγήσει επιτυχώς στην επίτευξη των στόχων του προγράμματος.

 

 

 

 

ALTER EGO

 

Εναλλακτικές Τουριστικές Στρατηγικές για την ενίσχυση της τοπικής

βιώσιμης ανάπτυξης του τουρισμού, για την προώθηση της μεσογειακής
ταυτότητας.

SIROCCO

 

Βιώσιμο Διαπεριφερειακό και Παράκτιο Δίχτυο ανάπτυξης Κρουαζιέρας και Θαλάσσιου Τουρισμού ,μέσω συνεργασιάς και κοινού σχεδιασμού.

Με 40 δις € οικονομικές επιπτώσεις και 6 εκατ. επιβάτες, ο τουρισμός κρουαζιέρας διαδραματίζει βασικό ρόλο στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στην MED, που είναι η κορυφαία αγορά κρουαζιέρας, μέσα σε ισχυρές κοινωνικο-οικονομικές πιέσεις. Όπως ο τουρισμός κρουαζιέρας μεγαλώνει, η πρόκληση για τη Μεσόγειο είναι να αξιοποιήσει πλήρως το δυναμικό της σε ένα ( περιβαλλοντικό, κοινωνικο και οικονομικό) βιώσιμο τρόπο.

Η αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης παρεμποδίζεται από τρεις παράγοντες: 1) η υπάρχουσα γνώση είναι ανεπαρκής και εξακολουθούν να υπάρχουν κενά στα δεδομένα  2) οι παράκτιες περιοχές δεν αξιοποιούν πλήρως τα οφέλη που δημιουργούνται από τον τουρισμό κρουαζιέρας 3) ο συντονισμός των στρατηγικών και πολιτικών σε περιφερειακό και διακρατικό επίπεδο είναι περιορισμένος.

Το SIROCCO έχει σαν φιλοδοξία την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων παρέχοντας:

1. Μια ολοκληρωμένη άποψη της τρέχουσας κατάστασης τoυ Μεσογειακού Τουρισμού Κρουαζιέρας (συνολικά και ανά τομέα) και των επιπτώσεών της (περιβαλλοντικές, οικονομικές, κοινωνικές).

2.Πρόβλεψη του Μεσογειακού Τουρισμού Κρουαζιέρας για τις επόμενες δεκαετίες.

3.Συστάσεις σχετικά με την ανάπτυξη << αλυσίδας Κρουαζίερων>>  στο Πρόγραμμα MED.

4.Συντονισμένες στρατηγικές και πολιτικές σε περιφερειακό και διακρατικό επίπεδο όσον αφορά την αειφόρο ανάπτυξη κρουαζιέρών / παράκτιου τουρισμού.

 

 

ROAD-CSR

Χάρτης πορείας για την ενσωμάτωση της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στα κράτη μέλη της Ε.Ε και άλλων  Επιχειρησιακών Πρακτικών.

Η ανταγωνιστηκότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είναι ψηλά στην ατζέντα της Ευρωπαικής Επιτροπής.

Λόγω της οικονομικής κρίσης, υπάρχει μια ευρέως διαδεδομένη προσδοκία ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι περισσότερο υπόλογες στην κοινωνία. Το Ε.Κ εξέδωσε την οδηγία 2014/95 / ΕΕ, όπου οι ενδιαφερόμενες εταιρείες είναι υποχρεωμένες να γνωστοποιούν στην έκθεση διαχείρισής τους, πληροφορίες σχετικά με τις πολιτικές, τους κινδύνους και τα αποτελέσματα όσον αφορά περιβαλλοντικά, κοινωνικά και εργασιακά θέματα, τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τη διαφθορά, ζητήματα δωροδοκίας, και την ποικιλομορφία στο διοικητικό συμβούλιο, (διευθυντές). Με άλλα λόγια, να ενσωματώσουν στα επιχειρηματικά μοντέλα τους την ΕΚΕ (Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη).

Παρά το γεγονός ότι η νέα οδηγία εφαρμόζεται μόνο σε περιορισμένο αριθμό μεγάλων εταιρειών της Ε.Ε, αφήνει έξω τις Μικρές και Μεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) που είναι και η κυρίαρχη μορφή επιχειρήσεων στην ΕΕ και το κλειδί για την επίτευξη των στόχων της στρατηγικής για ανάπτυξη και απασχόληση. Μελέτες έχουν δείξει ότι η ΕΚΕ θεωρείται ως μια θεμελιώδη έννοια, την οποια, επιχειρήσεις όλων των τύπων μεγέθους θα πρέπει να την κατανοήσουν. Επίσης, υπάρχει μια θετική σχέση μεταξύ των ΜΜΕ και της ΕΚΕ για την ανταγωνιστικότητά τους. Κοινή πρόκληση είναι να βοηθήσουν τα κράτη μέλη να εφαρμόσουν τη νέα οδηγία και τα νέα μέτρα στα επιχειρησιακά προγράμματα τους σε ΜΜΕ, προκειμένου να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα και η βιωσιμότητα τους.

Ο γενικός στόχος του έργου είναι να βοηθήσει τα κράτη μέλη της ΕΕ να εφαρμόσουν την ΕΚΕ ως μια ολιστική προσέγγιση της διαχείρισης των ΜΜΕ. Με τον τρόπο αυτό, οι ΜΜΕ θα αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους. Τα κύρια αποτελέσματα του έργου θα βοηθήσουν τις χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα στην ανταλλαγή εμπειριών, βέλτιστων πρακτικών και στη δημιουργία ενός  χάρτη για την ενσωμάτωση της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στις εθνικές και περιφερειακές νομοθεσίες και στα προγράμματα, καθώς επίσης στη δημιουργία  εθνικών σχεδίων / περιφερειακών δράσεων. Επιπλέον, ένα σημαντικό αποτέλεσμα του έργου θα είναι η σύσταση πολιτικής για την αναθεώρηση της οδηγίας 2014/95 / ΕΕ που αφορά μελλοντικές εξελίξεις της πολιτικής για την ΕΚΕ και την εταιρική υπευθυνότητα, όχι μόνο για τις μεγάλες επιχειρήσεις, αλλά και για τις ΜΜΕ.

 

MITOMED+

To έργο MITOMED+ εγκρίθηκε στα πλαίσια του προγράμματος Interreg Mediterranean. Έχει διάρκεια 36 μήνες με ημερομηνία έναρξης 1/2/2017 και ημερομηνία λήξης 31/01/2020. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε  €2.650.000,00 από τα οποία το ποσό των €2.252.500,00 προέρχεται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.

Το έργο MITOMED+ αφορά την ολοκληρωμένη διαχείριση του παράκτιου τουρισμού. Στόχος του του έργου είναι η βελτίωση της γνώσης για τα δεδομένα του τουρισμού μέσω ενός συστήματος δεικτών. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, το έργο στοχεύει στην αύξηση της γνώσης και του κοινωνικού διαλόγου για την ανάπτυξη ενός αειφόρου και υπεύθυνου παράκτιου τουρισμού για καλύτερη λήψη αποφάσεων και ως εκ τούτου καλύτερη διαχείριση του τουρισμού.

 

Smart Rural EntrepreneurshipSmartRural

Στόχος του έργου είναι η ενδυνάμωση της επιχειρηματικότητας και η στήριξης της απασχόλησης στην ύπαιθρο μέσω της ανάπτυξης και αξιοποίησης του μοντέλου εξειδίκευσης SmartRural, το οποίο βασίζεται στην καινοτομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Η  ανάπτυξη ελεύθερα προσβάσιμης ηλεκτρονικής τράπεζας εργαλείων γνώσης για στήριξη της επιχειρηματικότητας, η ανάπτυξη πλατφόρμας για παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών και η παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών για την ανάπτυξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων (σε start ups και υφιστάμενες επιχειρήσεις) είναι μερικά από τα παραδοτέα του έργου.

Οι οκτώ (8) εταίροι που συμμετέχουν στην υλοποίηση του έργου και προέρχονται από πέντε Βαλκανικές χώρες (Ελλάδα, Βουλγαρία, Κύπρο, Αλβανία και π.Γ.Δ.Μ.) είναι οι ακόλουθοι:

  • Αναπτυξιακή Δυτικής Μακεδονίας Α.Ε – ΑΝΚΟ (Ελλάδα) – Συντονιστής Φορέας
  • Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (Ελλάδα)
  • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης – Τμήμα Οικονομικών Επιστημών (Ελλάδα)
  • Bulgaria Economic Forum (Βουλγαρία)
  • Local Economic Development Agency – Razlog (Βουλγαρία)
  • Αναπτυξιακή Εταιρεία Λάρνακας (Κύπρος)
  • Municipality of Dropull (Αλβανία)
  • Center for Development of Pelagonija Region (π.ΓΔΜ)

 


Public Private Partnership for Public Procurement of Innovation within the Innobroker Model (P5 Innobroker)

 

 

Το έργο P5 Innobroker αφορά στην σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για Δημόσιες Συμβάσεις Καινοτομίας εντός ενός μοντέλου Innobroker.

Ο στόχος του έργου P5 INNOBROKER είναι να αναπτύξει περαιτέρω, να επιταχύνει, να επικυρώσει και να επιδείξει ένα βιώσιμο πανευρωπαϊκό επιχειρηματικό μοντέλο μέσω της δημιουργίας πλατφόρμας μεσιτείας B2G (business to governance) αναφορικά με τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων καινοτομίας (PPI) με βάση το οικοσύστημα των διαμεσολαβητών καινοτομίας (Innobroker), προκειμένου να κινητοποιήσει και να αντιστοιχίσει τις ανάγκες των δημοσίων φορέων με τις προσφορές καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών κορυφαίων μικρομεσαίων και νεοφυών επιχειρήσεων.

Οι δημόσιες συμβάσεις αντιπροσωπεύουν περίπου το 14% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) - που σημαίνει ότι έχουν τεράστιες δυνατότητες να καθοδηγήσουν νέες εξελίξεις σε μια σειρά τομέων, να βοηθήσουν στην τόνωση των μελλοντικών αγορών και να αντιμετωπίσουν βασικές κοινωνικές προκλήσεις. Οι δημόσιες αρχές που υποστηρίζουν τη διαδικασία της καινοτομίας ή προμηθεύονται καινοτόμα αγαθά και υπηρεσίες συχνά επωφελούνται βελτιωμένων υπηρεσιών με βέλτιστο κόστος.

Η σύμβαση καινοτομίας μπορεί να περιλαμβάνει την αγορά της διαδικασίας της καινοτομίας ή την αγορά των αποτελεσμάτων της καινοτομίας, όπως:

  • Προεμπορικές Συμβάσεις Καινοτομίας (Pre-Commercial Procurement-PCP): ο δημόσιος αγοραστής περιγράφει την ανάγκη του και βρίσκει επιχειρήσεις και ερευνητές για την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων, υπηρεσιών ή διαδικασιών για την κάλυψη αυτής της ανάγκης.
  • Δημόσιες Συμβάσεις Καινοτομίας (Public Procurement of Innovation-PPI): αντί να αγοράζει λύσεις «εκτός αγοράς», ο δημόσιος αγοραστής ενεργεί ως πελάτης που υιοθετεί πρώιμες ή λανσάρει καινοτόμες λύσεις στην αγορά.

Ο γενικός στόχος του έργου P5 Innobroker θα επιτευχθεί μέσω ενός συνόλου συγκεκριμένων, μετρήσιμων, επιτεύξιμων, ρεαλιστικών και χρονικά περιορισμένων (Specific, Measurable, Achievable, Realistic and Time-constrained-SMART) ειδικών στόχων που ευθυγραμμίζονται πλήρως με το εύρος θεμάτων της πρόσκλησης COSME COS-LINKPP-2020-2-05. Οι ειδικοί στόχοι είναι οι εξής:

Στόχος 1 – Επιτάχυνση της ανάπτυξης και της εφαρμογής του Επιχειρηματικού Μοντέλου (Business Model-BM) του Innovation Procurement Broker (IPB).

Στόχος 2 – Ωρίμανση, βελτίωση και τελειοποίηση της ιδέας Innobroker δοκιμάζοντάς την σε συγκεκριμένες τοπικές και περιφερειακές συνθήκες.

Στόχος 3 – Να καταδείξει με ποσοτικούς όρους τη συνάφεια και την αποτελεσματικότητα του μοντέλου IPB BM και του ρόλου των IPBs, καθώς και τη συμβολή του στην ανάπτυξη καινοτομίας.

Στόχος 4 – Να συμβάλει στο να γίνει το IPB BM βιώσιμο.

Στόχος 5 – Να αναπτύξει και ενισχύσει επαρκείς δεσμούς μεταξύ των δημόσιων διοικήσεων και των φορέων του οικοσυστήματος καινοτομίας, δημιουργώντας ένα περιβάλλον φιλικό προς τις επιχειρήσεις μειώνοντας τον διοικητικό φόρτο για τις ΜΜΕ.

Στόχος 6 – Να δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για ΜΜΕ/start-ups προκειμένου να αναπτύξουν νέα προϊόντα, υπηρεσίες ή/και να κλιμακώσουν τις δραστηριότητές τους.

Στόχος 7 – Να υποστηρίξει την ανάπτυξη καινοτόμων ΜΜΕ/start-ups με την παροχή κατάλληλων προγραμμάτων ανάπτυξης επιχειρήσεων και υπηρεσιών αξιοποίησης τεχνολογίας εντός του IPB BM, συμπεριλαμβανομένης της υποστήριξης για συμμετοχή σε προσφορές καινοτομίας.

Στόχος 8 – Να οδηγήσει στην εφαρμογή ενός αποτελεσματικού, συνεργατικού/συντονισμένου συνόλου διακρατικών προσφορών καινοτομίας προσανατολισμένων στις ΜΜΕ/start-ups, επιταχύνοντας έτσι την ανάπτυξη και την ενίσχυση της καινοτομίας σε ολόκληρη την ΕΕ και τις γειτονικές και συνδεδεμένες χώρες, διασφαλίζοντας την ευρωπαϊκή διάσταση των προσφερόμενων λύσεων με διαμεσολάβηση από προμηθευτές.

Διάρκεια έργου

01.11.2021 - 31.10.2024

(36 μήνες)

Συνολικός Π/Υ

880.295,97 EUR

Επικεφαλής εταίρος:

- Andalusia Technological Corporation (CTA), Spain

Εταίροι:

- EA- Eco-entreprises (EA), France

- Centre for Research & Technology Hellas (CERTH), Greece

- Larnaca and Famagusta Districts Development Agency (ANETEL), Cyprus

- Sarajevo Economic Region Development Agency (SERDA), Bosnia and Herzegovina

- Chamber of Craft and Small Business of Slovenia (CCSBS), Slovenia

Social media λογαριασμοί

https://twitter.com/InnobrokerP5

https://www.linkedin.com/in/p5-innobroker-57ab64227/

https://www.facebook.com/P5InnobrokerCosme

   



Κριτικές
Προσθήκη Κριτικής
Name:
 
Email:
 
Message:
 

    * Enter the code shown above:

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

Όνομα
Επίθετο
Email